
Pet dana, Puerto de la Cruz nije bio samo prekrasna točka na karti — postao je zajednički prostor za učenje, refleksiju i povezivanje između organizacija TeneLearning, RCT Zagreb i Forum for Educational Changes. Okupili smo se kako bismo istražili teme dobrobiti i trauma-informiranog pristupa u obrazovanju, kombinirajući praktične radionice s jutarnjim pilatesom, neformalnim razgovorima uz kavu i zaista izvrsnim ručkovima. Nije se radilo samo o ispunjavanju rasporeda — radilo se o stvaranju stvarnih odnosa, dijeljenju što funkcionira (a što ne), te pronalaženju zajedničkog jezika preko granica.

Započeli smo s toplom i pažljivo pripremljenom dobrodošlicom tima iz TeneLearninga, koji su postavili ton za cijeli tjedan — opušten, otvoren i pun dobre energije. Također su održali prezentaciju o svom radu i lokalnom kontekstu, što nam je pružilo dobar uvid u to gdje se nalazimo i s kim surađujemo. Rehabilitacijski centar za stres i traumu također je ukratko predstavio svoj rad, misiju i načine na koje pružaju podršku ranjivim skupinama kroz psihosocijalne i obrazovne programe.

TeneLearning tim vodio je dvije izvrsne radionice: jednu o važnosti dobrobiti za edukatore i odrasle polaznike, te drugu o tehnikama mindfulnessa i meditacije za smanjenje stresa. Ove sesije nisu bile samo informativne — bile su i umirujuće i uzemljujuće. Završili smo s vođenom meditacijom i osobnom refleksijom, dajući svima priliku da uspore tempo, osvijeste se i razmisle kako sve to primijeniti u svakodnevnom radu.



Nastavili smo s istraživanjem trauma-informiranih praksi. Razmatrali smo kako se trauma može manifestirati kod odraslih polaznika — kako utječe na fokus, motivaciju i angažman — te zašto je razumijevanje toga ključno za stvaranje uistinu inkluzivnih obrazovnih okruženja. Kroz niz vježbi za razvijanje empatije podsjetili smo se da empatija nije samo popularna riječ — to je svakodnevna praksa, nešto što bi svim radnim okruženjima dobro došlo u većoj mjeri. Dan smo završili bogatom i iskrenom raspravom o prepoznavanju traume i dijeljenju iskustava — jednim od najdojmljivijih trenutaka cijelog tjedna.



U sklopu fokusa na redukciju stresa, dodatno smo istražili tehnike mindfulnessa i meditacije. Dok su neki prvi put isprobavali pilates na plaži, drugi su nadograđivali postojeće vještine — svi smo uživali u morskom povjetarcu i svjesnom pokretu.
Aktivnosti su završile kreativnim razmišljanjem o tome kako mindfulness možemo uvesti u vlastita obrazovna okruženja — neki od nas su možda (ili možda ne) kasnije te večeri guglali “kako kupiti prostirke za jogu na veliko”.



Upoznali smo se i s pristupom solution-focused brief therapy i kroz simulacije isprobali neke od metoda. Okušali smo se i u Tension and Trauma Release Exercises (TRE) — snažnom iskustvu koje nam je približilo kako tijelo pohranjuje i otpušta stres. Ova iskustva pomogla su premostiti jaz između teorije i primjene u stvarnom životu. Radili smo i u grupama, razvijajući vlastite akcijske planove — kombinaciju ozbiljnog promišljanja, dijeljenja ideja, puno smijeha i, naravno, ljepljivih papirića.



Nadovezujući se na to, prešli smo na dijeljenje stvarnih iskustava vezanih uz dobrobit osoblja. To je otvorilo iskrenu i u nekim trenucima vrlo poticajnu raspravu o vrstama podrške koje su nam svima potrebne (a koje često nedostaju). Zatim smo kroz grupni rad identificirali izazove i osmislili konkretne strategije podrške za naše organizacije.



Do posljednjeg dana razgovori su tekli prirodnije, a svi su se osjećali povezanije. Počeli smo s grupnom raspravom o tome kako se dobrobit i trauma-informirane prakse (ne) provode u našim organizacijama, a nastavili s radionicom o dijeljenju učinkovitih metoda i strategija. Forum for Educational Changes podijelio je i promišljenu prezentaciju s primjerima iz prakse, dajući nam konkretan uvid u to kako se svijest o traumi integrira u stvarna obrazovna okruženja.
Završna radna sesija bila je posvećena razmišljanju o tome kako sve što smo naučili prenijeti u radionice, edukacije i seminare koje ćemo provoditi kod kuće. Održali smo i koordinacijski sastanak na kojem smo dogovorili sljedeće korake u provedbi projekta i dodatno učvrstili suradnju.



I naposljetku — pod sunčanim nebom Tenerifa — održali smo ceremoniju podjele certifikata na otvorenom, proslavili zajednički tjedan i dogovorili nastavak suradnje između TeneLearninga, RCT Zagreba i Foruma za edukativne promjene (FECH).

Pet dana, tri organizacije, bezbroj novih ideja — i da, možda poneka opeklina od sunca. Ali iznad svega, odlazimo s novim perspektivama, praktičnim alatima i dubljim razumijevanjem što znači podržavati i polaznike i sebe na smislen, održiv način. Ovaj tjedan podsjetio nas je da profesionalni razvoj ne mora biti ukočen i formalan — može se dogoditi tijekom radionice, uz kavu, ili tijekom zajedničkog istezanja na terasi.
Evo nas u nastavku suradnje, s otvorenim umom, i u gradnji obrazovne budućnosti koja nije samo informiranija — već i suosjećajnija, povezanija i samo mrvicu više ljudska.
Aktivnost je provedena u sklopu projekta TechGuardians: Fostering Resilience and Well-being Through Tech (2024-2-HR01-KA210-ADU-000274380).
